matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ - 20 October 2017
اگر درست و منظم ورزش کنید نه تنها تاثیر مثبتی بر سلامت بدن و تناسب اندامتان می گذارد بلکه کمک می کند تا شب بهتر بتوانید بخوابید.

 

بعضی چیزها وجود دارند که در کنار هم ترکیب فوق العاده ای را میسازند مثل فیلم و پاپ کُرن. ترکیب عالی دیگری که هست ورزش و خواب است. اگر درست و منظم ورزش کنید نه تنها تاثیر مثبتی بر سلامت بدن و تناسب اندامتان می گذارد بلکه کمک می کند تا شب بهتر بتوانید بخوابید.


خواب راحت-تاثیر ورزش بر خواب-خواب عمیق

فواید اصلی ورزش کردن چیست؟

ورزش علاوه بر تناسب اندام فواید بیشماری دارد که ما در این مطلب تنها به چند مورد اصلی آن اشاره می کنیم:

·         افزایش حجم عضلات

·         کاهش میزان چربی بدن

·         استحکام استخوان ها

·         مفاصل قوی تر

·         کاهش خطر بیماری های قلبی

·         بهبود روحیه

·         قدرت و انعطاف بیشتر بدن

·         تقویت سیستم ایمنی بدن

و بهبود کیفیت خواب که موضوع بحث امروز ما می باشد. زمانی که شما ورزش می کنید به جسمتان اجازه می دهید تا در جهتی تعیین شده حرکت کند و بدن شما هم متقابلا با تناسب اندام و بهبود روحیه به شما پاداش می دهد.

 

ورزش همچنین به منظم شدن چرخه شبانه روزی بدن کمک می کند که در تنظیم چرخه خواب موثر است . ورزش کردن در روز هشیاری ذهن را افزایش می دهد و شب هنگام احساس خواب آلودگی را به دنبال خواهد اشت که باعث می شود بهتر بخوابید.

بهترین زمان ورزش در روز چه زمانی ست؟

بهترین زمان برای ورزش وقتی است که شما بتوانید همیشه در آن تایم مخصوص ورزش کنید.بهترین برنامه ورزشی را خودتان باید بر اساس وقت آزاد خود تعیین کنید و همیشه آن را دنبال کنید.

من شخصا در ساعت های مختلفی از روز ورزش کردن را امتحان کرده ام و بهترین ساعت برای من حدود 11 صبح بوده است. دلیلش را نمی دانم اما در این تایم انگیزه و نشاط بیشتری برای ورزش کردن دارم. شما نیز باید بهترین زمان را برای خود کشف کنید.

تحقیقات نشان داده است که کیفیت خواب افرادی که صبح ها ورزش می کنند 70 درصد بهتر از کسانی است که عصر ورزش می کنند.

چه نوع ورزشی باید انجام دهید؟

بهترین تمرینات ورزشی برای هر کسی متفاوت است شما باید ببینید کدام ورزش را بیشتر دوست دارید از کدام بیشتر لذت می برید و به طور کلی کدام ورزش را می توانید در برنامه روزانه خود قرار دهید. من شخصا علاقه ویژه ای به وزنه برداری دارم شما هم می توانید از بین ورزش های شنا، پیلاتس، یوگا، تنیس، پیاده روی یا هر ورزش دیگری یکی را انتخاب کنید.

برای اینکه چرخه شبانه روزی و به طور کلی سلامت بدن تان را بهبود بخشید لازم است هفته ای 150 دقیقه تمرین کنید بنابراین  روزی تقریبا 30 دقیقه زمان می برد. می توانید زمان ورزش تان را طولانی تر کنید اما برای شروع همینقدر کافی ست و کم کم می توانید سنگین تر و طولانی تر تمرین کنید.

حال شما با ورزش کردن هم به تناسب اندام می رسید هم خواب بهتری را تجربه می کنید.

 

 

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها