matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ - 20 October 2017
ه دستانتان نگاه کنید. دست ها بهترین سرنخ پیری هستند. دلایل اصلی پیری و نحوه جلوگیری از آن را در اینجا بخوانید....


به دستانتان نگاه کنید. دست ها بهترین سرنخ پیری هستند. چین و چروک های صورت را فراموش کنید دستانتان همه چیز را فاش می کنند.

 نشانه های پیری-رازهای جوان ماندن-رفع چین و چروک پوست

زمانی همین دستان تازه و جوان بودند یادتان است؟ شاید حالا پوست دستان تان کمی شل شده باشد. استخوان هایتان شاید بیرون زده است. نکته اینجاست که پیری در سرتاسر بدن وجود دارد و خیلی سریع اتفاق می افتد. اما نگران نباشید راهی برای کند کردن روند پیری وجود دارد که در ادامه مطلب به شما خوهیم گفت.

دلایل اصلی پیری چیست؟

"جاودانگی" یکی از آرزوهای بیل گیتس است.  او حقیقتا دوست دارد قوانین طبیعت را از نو بنویسد اما به گفته بیل گیتس فرایند پیری یک پدیده بسیار پیچیده است.

چیزی که یک عضو زنده را از مرده متمایز می کند این است که اعضای زنده می توانند خود را با استرس وفق دهند. اگر با دنبل ورزش کنید عضلات تان قوی تر می شوند. عضلات شما با این ورزش صدمه می بینند ، بازسازی و بهبود می یابند. یک دنبل را روی یک سنگ پرت کنید درجا خرد می شود.

اما نکته اینجاست که سلول ها برای اینکه با استرس هماهنگ شوند لازم است که تقسیم شوند. اما این تقسیم سلولی زمان می برد. اگر سلول ها بیش از حد تقسیم شوند به طور اتوماتیک وارد روند مرگ سلولی می شوند. این یک مکانیزم دفاعی بدن است هرچه سلول ها بیشتر تقسیم شوند و کپی شوند بیشتر در معرض خطا هستند. اگر خطایی در تقسیم سلولی صورت بگیرد می تواند منجر به سرطان شود.

انباشته شدن سلول های مرده در یک لایه پیری را به دنبال دارد.

چگونه از پیری جلوگیری کنیم؟

راهی وجود دارد که از طریق آن می توانید انباشته شدن سلول های مرده را در بدن تان کاهش دهید. با تغییر سبک زندگی می توانید تقسیم سلولی را کاهش داده و خطاهای احتمالی در فرایند تقسیم سلولی را به حداقل برسانید.

به تغذیه خود توجه کنید

واژه " آنتی اکسیدان" را شنیده اید؟ محتویات غذای شما می تواند به کاهش استرسی که سلول ها یتان با آن روبه رو می شوند کمک کند.

گیاهان 64 برابر غذاهای حیوانی آنتی اکسیدان بیشتری دارند. توت ها ازهمه ی گیاهان و میوه ها آنتی اکسیدان بیشتری دارند. نوشیدنی هایی مثل چای سبز و قهوه نیز منابع خوبی هستند.

تاثیر تغذیه بر جوانی- تغذیه سالم

ورزش کنید

ورزش باعث می شود جوان تر به نظر بیایید. ورزش روزانه یک استرس کوتاه مدت برای بدن شما است و باعث می شود قوی تر شوید و قدرت بدنی تان را افزایش می دهد. به خصوص دویدن که خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را کاهش می دهد و در نتیجه شانس زنده ماندنتان بیشتر می شود.

مدیتیشن روزانه

شاید از اهمیت و خواص مدیتیشن بر جوانی آگاه نباشید. در زندگی شلوغ امروز اغلب فراموش می کنیم در لحظه زندگی کنیم و نگران آینده نباشیم و حسرت گذشته را نخوریم. این باعث می شود که استرس بر ما فشار آورده و مرگ سلول ها را به دنبال خواهد داشت.

هر روز چند دقیقه مدیتیشن کنید و تمرکزتان را بر تنفس تان بگذارید فقط 5 دقیقه زمان می برد. کم کم مدت مدیتیشن خود را طولانی تر کنید.

کیفیت خواب خود را بهبود بخشید

خواب نیز راهی است که با آن می توانید بدن خود را shut down کنید تا خود را بازسازی کند و روند پیری را کاهش دهد.

 خواب راحت- خواب عمیق - تاثیر خواب بر جوان ماندن

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها