matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ - 29 October 2017
در این مطلب یکی از بهترین راه حل های باورنکردنی برای کسانی که دائم احساس گرسنگی می کنند و دارای اضافه وزن هستند فراهم کرده ایم . برای درمان گرسنگی های مکرر و زودهنگام با بهترین روش های آسان با ما همراه باشید.


جلوگیری از گرسنگی های زودهنگام / خواص باورنکردنی حبوبات !!

 


حبوبات یا بنشن مهم ترین منبع پروتئین گیاهی محسوب می شوند که در تامین نیازهای اساسی بدن نقش بسزایی دارند. حبوبات یک اصطلاح کلی است که برای توصیف دانه گیاهان از خانواده بقولات، که شامل لوبیا، نخود فرنگی، عدس و بادام زمینی است.

 

مصرف حبوبات به ‌دلیل دارا بودن فیبر غنی، حجم زیادی از معده را پر می ‌کند و دیرتر هضم می شود، لذا ساعات طولانی تری شما احساس سیری می کنید.

 

توصیه این است که غذاهای حاوی حبوبات ازجمله لوبیاها را در میانه روز بخورید، خوراک عدسی برای هنگام صبح واقعاً معجزه می کند. چون قند موجود در حبوبات به تدریج آزاد می‌ شود، برای کسانی که دچار دیابت هستند، مفید می باشد.

 

برخلاف غذاهایی مانند نان ‌های سفید مثل باگت، لواش و نان ‌های فانتزی) یا سیب ‌زمینی و برنج و شیری و شکلات و کیک و بیسکویت و غیره که پس از خوردن به سرعت قندشان آزاد می شود، و برای افراد دیابتی فوق العاده مضر می باشد.

 

تحقیقات نشان داده افرادی كه 2 بار یا بیشتر در هفته حبوبات خصوصا نخود و لوبیا مصرف كنند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات، بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیابت نوع 2 در آنها كمتر می ‌شود.

 

مصرف حبوبات فواید دیگری هم دارد که از جمله آن بهبود عملکرد سیستم گوارش، تامین ویتامین ها و ریزمغذی های مورد نیاز بدن می باشد که در سلامت قلب و پیشگیری از انواع سرطان فوق العاده مفید می باشند.

 

نکته :

حبوبات خشک در صورتی كه زیاد كهنه باشند، به دلیل جمع شدن مواد غیرقابل جذب، هضم آنها بسیار مشكل خواهد بود و مقدار زیادی از مواد مغذی آن كاسته می ‌شود. بنابراین بهتر است حبوبات را در بسته ‌بندی‌های بهداشتی و تاریخ‌ دار تهیه كنید.


گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها