matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 26 November 2017
مرغ منبع بسیار خوب پروتیین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتیین بدن را فراهم می کند. افرادی که می خواهند مقدار چربی غذای خود را کاهش دهند، می توانند از گوشت مرغ استفاده کنند.





یک غذای خوشمزه با مرغ / ساندویچ فاهیتای مرغ

میزان سرو: 4 نفر

 

مواد لازم:

 

    سینه مرغ (بدون پوست و استخوان): 700 گرم

    فلفل قرمز (پودر شده): 2 ق چ

    زیر (پودر شده): یک و یک دوم ق چ

    پاپریکا: یک ق چ

    تخم گشنیز: یک دوم ق چ

    نمک: به مقدار لازم

    فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم

    فلفل دلمه ای قرم: 1 عدد

    فلفل دلمه ای سبز: 1 عدد

     فلفل دلمه ای زرد: 1 عدد

    پیاز: 1 عدد

    سیر (ریز خرد شده): 1 حبه

    روغن زیتون: 3 ق س

    آب لیموی شیرازی تازه: 2 ق س

    برگ گشنیز (خرد شده): 3 ق س

    نان تورتیا: 8 عدد

 

طرز تهیه:

 

1. ابتدا دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد (400 درجه فارنهایت) قرار دهید و سینی فر را با اسپری روغن چرب کنید. فلفل قرمز، زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

 

2. فلفل دلمه ای و پیاز را باریک برش داده و در سینی فر پخش کنید. مرغ را به ابعاد کوچک برش دهید و روی فلفل ها قرار دهید. سیر ریز خرد شده و مخلوط چاشنی ها را اضافه کنید روغن زیتون را روی مواد بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

 

3. سینی را حدود 18 الی 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا سبزیجات نرم شوند و مرغ کاملا بپزد (پس از گذشت نیمی از زمان پخت، مواد را مخلوط کنید). نان های تورتیا را در فویل بپیچید و در 5 دقیقه آخر پخت مواد را در فر قرار دهید تا گرم شوند.

 

4. آب لیمو ترش را روی مخلوط مرغ بریزید و برگ گشنیز خرد شده را روی آن بپاشید. در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. مخلوط مرغ را در نان های تورتیا سرو کنید.



منبع : برترین ها

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها