matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 17 December 2017
این غذای رژیمی مخصوص مبتلایان به بیماری کبد چرب است و بدون مرغ و گوشت درست میشود.این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه است و ظاهر بسیار خوبی داردبرای یادگیری در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...


   غذای رژیمی با سبزیجات برای مبتلایان به کبد چرب / بیماران در شب یلدا این غذا را بخورند.

این غذا بسیار سالم و خوشمزه است و چون روش طبخ متفاوتی دارد در حین کم کالری بودن خوش طعم و زیبا است . برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد زیادی نیاز نیست .پس اگر قصد رعایت رژیم لاغری یا سلامتی را دارید و دوست دارید برخی روزهای هفته شام های سبک و رژیمی میل کنید در ادامه همین مطلب با سرآشپز مطلبک همراه شوید

قابل به ذکر است با فرا رسیدن شب یلدا بیمارانی که از خورن خوراکی ها و آجیل و غذا‌های چرب و چیلی عاجز هستند میتوانند این غذا را در شب یلدا بخوانند


مدت زمان آماده سازی 45 دقیقه

تعداد نفرات 5 نفر

وعده غذایی وعده رژیمی

 

مواد لازم غذای رژیمی سبزیجات:

 

کدو سبز                   1 تا 2 عدد       روغن زیتون                      به مقدار لازم

گوجه فرنگی              5 تا 6 عدد        نمک                               به مقدار لازم

سیب زمینی کوچک      4 تا 5 عدد       فلفل سیاه و پاپریکا                به مقدار لازم

سیر                        2 حبه               آویشن ترجیحا تازه                1 قاشق  سوپخوری

 

مراحل تهیه غذای رژیمی سبزیجات :

 

برای تهیه غذای رژیمی  اول سیب زمینی‌ها و گوجه فرنگی‌ها را در سایز‌های یکسان انتخاب کنید . سعی کنید کدو سبزتان نیز هم سایز سیب زمینی و گوجه تان باشد.

 

سپس کدو سبز ، سیب زمینی ها و گوجه ها را برش دهید . قطر برش ها خیلی نازک یا ضخیم نباشد و سیب زمینی‌ها و کدو را با پوست برش دهید .

  

یک ظرف بیضی شکل یا مستطیل ( جنس ظرف سرامیک یا پیریکس باشد ) برای فر انتخاب کنید از یک طرف شروع کنید و برش های کدوسبز ، گوجه فرنگی و سیب زمینی را به ترتیب و بدون فاصله بچینید 

   

وقتی تمام ورقه های سبزیجات را چیدید روی آنها نمک ،فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید . سیر را ریز خرد کنید ، آویشن تازه سائیده شده را نیز خرد کنید و هر دو را روی مواد بپاشید ، سپس روی ورقه های سبزیجان روغن زیتون بریزید 

 

می توانید از اسپری روغن نیز استفاده کنید تا مقدار کمتری روغن مصرف شود. در این مرحله فر را روشن کنید و روی حرارت 190 درجه سانتیگراد گرم کنید .  

 

سپس روی ظرف فویل بکشید و در طبقه وسط فر و به مدت 45 دقیقه غذا را بپزید . بعد از پخت اولیه فویل را بردارید و مجددا ظرف را در طبقه وسط و به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید  

پخت دوم بدون فویل به غذا اجازه می دهد تا ترد شود و لبه های سبزیجات کمی برشته شود

 

غذا آماده سرو است و می توانید آن را گرم و تازه به همراه نان میل نمایید .


امیدواریم این غذای رژیمی را در شب یلدای امسالتان نیز درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها