matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ - 17 December 2017
افرادی که از چاقی رنج می برید ، راه کاهش وزن را نمی دانید؟ کوفته خوشمزه و ساده را در این مطلب یادبگیرید. با خوردن این کوفته خودتان متوجه کاهش وزن خود می شوید...


                           غذای رژیمی / این کوفته خوشمزه لاغرتان می کند

این غذای رژیمی انتخاب خوبی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند به شمار می رود و روش پخت آن بسیار ساده است برای یادگیری این کوفته خوشمزه با سرآشپز ما همراه باشید..

 

مدت زمان آماده سازی و پخت 1 ساعت

تعدا نفرات 2 الی 3 نفر

وعده غذایی : شام ، ناهار


مواد لازم کوفته  :

 

عدس : یک سوم پیمانه

آب : 2 پیمانه

بلغور : یک سوم پیمانه

روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری

پیاز خردشده : یک دوم بزرگ یا یک عدد متوسط

زیره سبز : یک دوم قاشق چایخوری

جعفری خردشده : 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

موسیر و آبلیمو : به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه :

 

برای تهیه این کوفته ابتدا عدس را بشوئید و با مقداری آب در یک قابلمه بریزید ، مقداری نمک هم بیفزائید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به مدت نیم ساعت بپزد .

 

در مرحله دوم بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمک بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب کم است می‌توانید اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم کم شود.

 

در همین حین روغن را درون یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 15 ـ 10 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و کمی تفت دهید.

 

وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

 

همه مواد را درون یک کاسه بریزید. دستان خود را کمی خیس کنید و 5 ـ 3 دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد کمی دست خود را خیس کنید و اگر مواد به نظرتان خشک شده کمی آب به آن اضافه کنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در نهایت مواد را به صورت کوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری تزیین کنید.

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها