matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 17 December 2017
8 غذای خوشمزه و رژیمی برای افرادی که قصد دارند وزن کم کنند. این غذاها بسیار خوشمزه و ساده است برای یادگیری این غذاها با سرآشپز ما همراه باشید...
 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                  

امروزه غذاهای کم کالری و رژیمی برای کاهش وزن و لاغری از توجه خاصی برخوردارند و بیشتر افراد تا تصمیم به لاغری و کاهش وزن می گیرند، اولین چیزی که به ذهنشان میرسد، این است که وعده شامشان را حذف کنند، ولی غافل از اینکه حذف شام به پایین آمدن فاقد عارضه وزن کمک نمی کند، و هنر آن است که انتخاب مواد غذایی چنان هوشمندانه باشد که نه تنها نیازها تأمین شوند، بلکه انرژی زیادی نیز به بدن نرسد.

 

غذاهای کم کالری و رژیمی

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید شام بخورید، اما انرژی کمی دریافت کنید، بهتر است مطالب و دستور تهیه غذاهای کم کالری و رژیمی که در عین مغذی بودن، ارزش غذایی فراوانی دارند و قدرت سیرکنندگی شان نیز بالاست، را که در ادامه شرح داده شده است را بخوانید و آنها را برای وعده شام تان آماده کنید

 

 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                           

1- سالاد مرغ

این سالاد از کاهو، مرغ آبپز شده، پیاز قرمز حلقه حلقه شده، گوجه فرنگی، پنیر لیقوان و کمی برگ های تازه شاهی و ریحان تشکیل شده است. برای تهیه این سالاد برای یک نفر، کافی است ۶۰ گرم سینه مرغ را با ۳ لیوان از سبزی هایی که گفته شد مخلوط و با کمی ماست طعم دار شده با پودر کنگر و سیر مزه دار میل کنید. با خوردن این سالاد حدود ۲۰۰ کیلوکالری دریافت خواهید کرد.

 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                              

هیه این غذا با تنوری کردن سیب زمینی در فر آغاز می شود. به این ترتیب که باید یک عدد سیب زمینی متوسط را در میان کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه سیب زمینی را خارج و سرش را با قاشق باز و داخل آن را کمی خالی کنید. نصف لیوان مخلوط کلم قرمز، نخود فرنگی و هویج نگینی شده پخته را با پوره سیب زمینی خارج شده مخلوط و با یک قاشق غذاخوری سس مایونز آنها را طعم دار و داخل سیب زمینی را با آن پر کنید. با خوردن هر عدد از این سیب زمینی ها ۲۵۰ کیلوکالری دریافت خواهیدکرد.

 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                            

3- تخم مرغ با سبزیجات

ای تهیه این شام، یک عدد تخم مرغ را آبپز و آن را با ۲ لیوان از سبزی هایی مانند کدوی سبز حلقه حلقه شده، فلفل دلمه ای ورقه شده و هویج ریزریز و پخته شده با کمی آبلیمو و شکر سرو کنید. برای طعم دار کردن سبزی ها بهتر است آنها را در یک قاشق مرباخوری روغن کانولا تفت دهید. این غذا بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی دارد.

 

                                          8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه 

برای طبخ این غذا کافی است ۳ عدد بادمجان متوسط را با پوست حلقه حلقه کنید و در کمی روغن به صورت گریل شده درآورید. روی هر حلقه یک حلقه گوجه فرنگی بگذارید و آن را با پنیر موزارلا بپوشانید. برای دادن طعم بهتر به این غذا می توانید کمی جعفری خرد شده به آن اضافه کنید. این حلقه ها باید در سینی فر به مدت ۶ تا ۷ دقیقه حرارت ببینند تا آماده خوردن شوند. خوردن ۴ حلقه از این غذا تقریباً ۲۰۰ کیلوکالری انرژی دارد. 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                          

5 نان، ماست و سبزی خوردن

۲ کف دست، نان سنگک را با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردن تازه به عنوان شامی سبک میل کنید. به این ترتیب، شما به ازای هر برش نان، ۸۰ کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد و کل انرژی دریافتی ۱۵۵ کیلوکالری خواهدبود. البته در صورت تمایل، می توانید در ماستتان یک قاشق مرباخوری کنجد و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم هم بریزید که در این صورت ۶۵ کیلوکالری دیگر به انرژی دریافتی اضافه می شود. 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                            

6 کوکوی تره و پیازچه

برای وعده شام کوکوهایی که از انواع سبزی ها تشکیل شده اند، مانند مخلوط تره و پیازچه مناسب هستند. برای تهیه این غذا می توانید ۲ تخم مرغ را با ۲ لیوان مخلوط این سبزی ها مخلوط و پس ازافزودن کمی فلفل سیاه، زردچوبه و نمک، آن را در یک تا ۲ قاشق مرباخوری روغن سرخ کنید. این کوکو ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر به ۴ قسمت برش بخورد، هر برش ۷۵ کیلوکالری انرژی خواهد داشت.

 

                                   8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه 

7 نان سنگک و پنیر موزارلا

شما می توانید برش هایی به اندازه یک کف دست از نان سنگک را با حلقه های نازک پنیر موزارلا و گوجه فرنگی تازه و کمی جعفری خردشده و کنجد طعم دار و آن را به عنوان شام میل کنید. اگر ۲ تا ۳ حلقه گوجه فرنگی با نصف قوطی کبریت پنیر و کمی جعفری و کنجد همراه شود، هر لقمه دارای ۱۲۰ کیلوکالری انرژی خواهد بود که می توان ۲ تا ۳ عدد از این لقمه ها را در وعده شام میل کرد.

 

8 غذای رژیمی برای کاهش وزن و لاغری / انواع پیتزاهای خوشمزه                                   

8فلفل دلمه ای پرشده

برای تهیه این غذا کافی است دو فلفل دلمه ای نارنجی رنگ را به دو نیم تقسیم و داخل آن را با مخلوط رشته ورمیشل آبکش شده، یک تخم مرغ، یک گوجه فرنگی ریز و تفت داده شده، کمی شیر، پودر خردل و پنیر چدار پر کنید. فلفل های پرشده را در فر بگذارید تا مواد پخته شوند. فراموش نکنید که هر نیمه این فلفل ها ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی دارد.


ashpaziasa.ir

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها