matlabak.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 17 December 2017
چاق شدن معضل بسیار پیچیده ای است که تنها با رعایت چند نکات ساده در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر می باشد . اگر به دنبال چاق شدن فوری هستتید. این مطلب را بخوانید.
چاق شدن فوری در عرض 3 هفته !!


قبل از مطالعه توصیه های موجود در این مطلب، توجه کنید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنچه در اینجا خواهید خواند، تنها توصیه هایی مفید و بی ضرر برای تغذیه و فعالیت شما است.عمل کردن به نکات زیر موجب می شود به تدریج وزنتان اضافه شود و چاق شوید.

 

برای چاق شدن این موارد را انجام دهید: 

برای افزایش وزن و چاق شدن نیازی نیست که حتما چربی زیادی مصرف کنید. بهترین غذاها برای چاق شدن، غذاهای با چگالی کالری بالا هستند، یعنی غذاهایی که نسبت به حجم‌ شان کالری بالایی دارند. این غذاها می‌توانند به ‌طور سالم و تدریجی وزن‌ تان را افزایش بدهند. در زیر به ـنها اشاره کرده ایم.

 

الف) خوردن خیار و خرما باهم حداقل روزی ۱۴ عدد

ب) ده عدد انجیر را شبها داخل یک لیوان شیر خیس دهید و صبح ناشتا میل کنید.

ج) سیب زمینی آب پز را با کره حیوانی(گاوی)مخلوط کنید و بخورید.

د) عرق یونجه شبی یک لیوان با کمی عسل بخورید.(۴۰ شب)

 

مواردی که باید انجام شود:

1- اصلاح مزاج و درمان بیماری مزمن

2- پوشیدن لباس کتانی و نرم

3- بوییدن عطر گرم (سوداوی ها عطر گرم ، صفراوی ها عطر خنک)

4- استراحت مناسب با شرایط طبع

5- خواب زیاد

6- حجامت نسبت به مزاج (صفراوی ها)

7- نرمش کردن

8- صبحانه کامل خوردن اول صبح

9- استخر و حمام رفتن زیاد البته گرم 3 بار در هفته (2 ساعت بعد از غذا خوردن)

10- ماساژ بدن با روغن های رطوبت بخش مانند بنفشه هفته ای یک بار

11- مالش ستون فقرات و عضلات با روغن سیر ( سوداوی ها)

12- خوردن کره

 

صبحانه‌های چاق کننده:

1- کله پاچه 2 – حلیم گندم 3- حریره (آرد برنج ، شیر، روغن کنجد) 4- نان سبوس دار 5- نان سبو س دار ، انگور سفید 6- ناشتا خاکشیر با آب ولرم و عسل 7- شیر برنج 8- شیر و گردو با خرما- 9- فرنی- 10 – خکشیر ، آب هویج ناشتا- 11- مربای گردو ، مربای کدو و مربای شقاقل با عسل 12- پودر مغز بادام خام شیرین با عسل 13- شیر ، پودر هل ، عسل 14- شیر شتر

 

 نهار و شام های چاق کننده:

1- گوشت بزغاله و ماهی تازه 2- بره بریان 3- نخود آب4- سوپ معتدل (جو ، گندم،تره ، جعفری، گشنیز، هویج، مرغ محلی) 5- آش با گوشت فراوان 6- حلیم (لوبیا ، گندم ، جو) 7- جوجه کباب خروس 8- شکمبه گاو و گوسفند 9- پستان و مغز حیوانات 10-روغن گاو 11- کباب بره ، دوغ تازه

 

سبزی و میوه‌های چاق کننده:

سبزی خرفه - 2- لبو- 3- باقلای پوست کنده 4- کاسنی 5- یونجه- 6- شبدر 7- خشخاش- کتیرا- 8- برگ و بذر شنبلیله-9- تخم کدو – 10- بادام شیرین 11- کلم قرمز-12- هندوانه-13- گرمک-14- توت فرنگی- 15- نارگیل 16- خربزه-17- زردآلو 18- موز 19- انبه- 20- انجیر 21- کنجد بو داده 22- دم کرده مرزنجوش

 

میان وعده‌های چاق کننده:

1- پودر مغز بادام ، پودر مغز پسته ، زرده تخم مرغ 2- پودر چهار مغز، چلغوزه ، عسل 3- انجیر 21 عدد ، زیتون 21 عدد در 3-5 وعده غذایی 4- سیب ، به ، هویج: با حرارت متوسط بپزید سپس مقداری مویز بی هسته به آن اضافه کرده بخورید(صفراوی ها با آبغوره یا آبلیمو میتوانند مصرف کنند) 5- آب هویج و عسل 6- یک عدد موز ، خامه طبیعی، عسل 7- پودر مغز بادام شیرین ، عسل 8- در 3 میان وعده (10 صبح – ظهر- 4 عصر) خیار بومی تازه3-4 عدد ، خرما 5-7 عدد 9- حلوای زردک 10 – حلوای مغزها 11- پنیر ، گردو – آویشن یا مرزه 12- کاهو و سکنجبین 13- ماء الشعیر طبی (100 گرم جو پوست کنده را با 2 لیوان آب با شعله ملایم بجوشانید تا جو بشکفد و زیاد له نشود ، سپس از روی حرارت بردارید تا مواد ته نشین شود. آب رقیق بالای آن ، ماء الشعیر است.

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها