matlabak.ir

کد خبر: ۱۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 25 December 2017
این خوراک ، دال عدس یک غذای ساده اما کامل است و می تواند در برنامه غذایی شما قرار بگیرد. عدس بخاطر دارا بودن آهن بسیار برای کودکانی که فقر آهن دارند مؤثر است .
غذای رژیمی و خوشمزه برای مبتلایان به کمبود آهن / دال در نان پاکتی

 

این خوراک ، دال عدس یک غذای ساده اما کامل است و می تواند در برنامه غذایی شما قرار بگیرد. عدس بخاطر دارا بودن آهن بسیار برای کودکانی که فقر آهن دارند مؤثر است . روش تهیه دال عدس خوشمزه را در مطلب زیر برای شما آموزش داده ایم امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

مواد لازم دال عدس :

 

    برای 4 تا 6 نفر:

    عدس قرمز: 200 گرم

    کره گیاهی: 15 گرم

    پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری

    سیر: 2حبه، رنده شده

    هویج متوسط: 3 عدد، نگینی ریز

    گوجه فرنگی درشت: یک عدد، ساطوری

    آویشن: یک قاشق  چای خوری

    آب: نصف پیمانه

    اسفناج: 500 گرم، ساطوری

    آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

     نان پیتا: 6 عدد، نصف کرده

 

طرز تهیه:

 

برای تهیه دال ابتدا عدس را در یک قابلمه کوچک ریخته وآب بریزید سپس قابلمه را روی شعله متوسط گذاشته و به جوش آورید. سپس شعله را کم کرده و عدس را با شعله ملایم 25 تا 30 دقیقه بپزید.


در مرحله دوم کره را در یک تابه بزرگ روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود . سپس پیاز و سیر را 5 دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شوند. هویج، گوجه فرنگی، آویشن و آب را اضافه کرده و به جوش آورید، سپس شعله را کم کرده و 15 تا 20 دقیقه بپزید تا هویج نرم شود.

 

اسفناج، آبلیمو و عدس آبکش شده را داخل مایه پیاز بریزید و 15 دقیقه بپزید تا آب آن کشیده شود. نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

داخل نان های پیتا را باز کرده و با مایه دال پر کنید و به سرعت سرو کنید.

 

نکته:

 

    به جای هویج یا همراه آن می توانید از سیب زمینی هم استفاده کنید.

    اگر اهل غذاهای تند هستید، دو عدد فلفل سبز تند به غذا اضافه کنید.

    کسانی که گیاه خوار نیستند، می توانند این خوراک دال را با مرغ، گوشت یا ماهی سرو کنند.

 

 

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها