matlabak.ir

کد خبر: ۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ - 27 February 2017
چهار عدد از کدوهایی را که کنار گذاشته اید، از وسط نصف کرده و سرخ کنید و اجازه دهید تا این کدوها نیز کمی بپزند...

 

 

طرز تهیه کشک بادمجان و کشک کدو رژیمی!!! مناسب همه بیماران

 

 

 


 

 

 

 

آماده سازی :45 دقیقه

پخت :30 دقیقه

تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

دسته :«غذای ایرانی»«غذای رژیمی»«وعده ی ناهار»« وعده ی شام»

 

مواد لازم  :

 

بادمجان متوسط.................................................. 4   عدد

پیاز .........................................................................1 عدد    

سیر ........................................................................6  عدد

 

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی :

 

  •   دو عدد از بادمجان ها را به هر طریق که مایلید کبابى کنید.

 

  •   و بعد از اینکه خنک شد پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید ، داخل ماهیتابه کمى پیاز را تفت دهید به آن سیر ریز خرد شده و یا له شده را اضافه کنید و کمى زرد چوبه و نمک بریزید ، بادمجانهاى کبابى را هم اضافه کنید ، حالا دو عدد بادمجانى که باقى مانده را هم پوست بگیرید و به برشهاى کوچک تقسیم کنید و به بقیه مواد اضافه کنید.

 

  • درب ظرف را گذاشته و با حرارت خیلى ملایم اجازه دهید بادمجانها کاملاً پخته و نرم شوند ... به طورى که آبى نداشته باشند " چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب میاندازد" زمانى که مطمئن شدید بادمجانها کاملاً پخته ، داخل ظرف سرو کشیده و روى آن را با نعناع داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ ، گردو و زعفران و کشک تزئین کنید.

 

نکته در تهیه کشک و بادمجان رژیمى:

 

  • اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را کبابى کردیم فقط به خاطر عطر و بوییست که به غذا میدهد . چون زمانى که کبابى میشوند گوشت شان هم کمى کمتر میشود ... وترجیح میدهم بادمجان هاى دیگر کامل و گوشتى استفاده شوند .

 

 

  • در صورت تمایل میتوانید 1/2پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روى حرارت برداشته و روى آن را تزئین نمائید .

 

 

طرز تهیه کشک کدو کرمانی


 

 


مواد لازم کشک کدو کرمانی:

             

کشک...................................1 پیمانه...................100 گرم / 380 کالری          

کدو سبز.............................750 گرم (10 عدد متوسط)......................100 گرم / 18 کالری

پیاز داغ................................2 قاشق غذاخوری.......................................100 گرم / 164 کالری

سیر داغ، نعنا داغ................ به میزان لازم.............................................نامشخص    

فیله گوجه فرنگی.................4 عدد.........................................................100 گرم / 15 کالری

پودر مغز گردو......................برای تزیین..................................................100 گرم / 688 کالری

نمک، فلفل، زردچوبه............به میزان لازم..............................................100 گرم / 0 کالری

 روغن...................................... به میزان لازم.............................................100 گرم / 900 کالری           

 

طرز تهیه کشک کدو کرمانی :

 

  • شش عدد از کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد نموده و سرخ کنید. نیمی از پیاز داغ، سیرداغ و فیله های گوجه فرنگی خرد شده را نیز اضافه نموده و چند بار هم بزنید. کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آنها بیفزایید.

 

  • سپس حرارت را ملایم نموده و درب ظرف را بگذارید تا کدوها با آب گوجه فرنگی بپزند.بعد از آن که آب غذا کشیده شد، نیمی از کشک را اضافه نموده و شعله را خاموش کنید.

 

  •  سپس کدوهای خرد شده و گوجه فرنگی را با گوشت کوب کاملا بکوبید تا نرم شود.چهار عدد از کدوهایی را که کنار گذاشته اید، از وسط نصف کرده و سرخ کنید و اجازه دهید تا این کدوها نیز کمی بپزند.

 

  •  مغز کدوهای دو نیم شده را خارج نموده و در ظرف بچینید و وسط آنها را از مخلوط کشک کدو و گوجه فرنگی پر کنید و روی آن را با بقیه پیاز داغ، سیرداغ، پودر گردو، نعنا داغ و کشک تزیین نمایید.

 

خواص کدو سبز :

 

*. کدو سبز دارای ویتامین C و لوتئین است که هر دوی آن ها برای چشم مفید می باشند.

 

*. از لحاظ طب قدیم، سرد و خنک کننده است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می کند.

 

*. تخم کدوی خام، کرم روده را دفع می کند و برای رفع یبوست و اختلالات گوارشی مفید است.

 

*. پوست خشک شده آن برای درمان بواسیر و خونریزی معده و روده مفید است.

 

*. کدو و تخم آن در پیشگیری از سرطان ریه بسیار موثر است.

 

 


 

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها