matlabak.ir

کد خبر: ۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ - 15 April 2017
بررسی خودرو بی ام و 330i مدل 2017,ویژگی ها و قابلیت های خودرو بی ام و 330 i ,طراحی و امکانات داخلی خودرو بی ام و 330 i .

 

بررسی خودرو بی ام وi 330 مدل 2017

 

 

 


 

 

 

خودرو بی ام و از 328i به330i:ببینید که سری سه چگونه رشد میکند

 

اخیرا شرکت BMW،رده ی جدیدی از سواری های لوکس اسپورت را بر مبنای مدل320 i  سال 1977(شایدهم 1975( معرفی کرده است.شاید شنیده باشید که قبلا هم خیلی پیش از این این کد به سواری های دو دربه ی مدل 2002 هم اطلاق میشد.این شرکت به معنای واقعی کلمه شهرت خود را بر مبنای "شوق بیشتر برای رانندگی تا رقابت" با افزایش  راهبرد ها و توانمندی های  تولیدش در طول سال ها  برای سری های 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، و 8 بعلاوه ی خط تولید Suvها قرار داده است.

هرهفت یا ده سال،سری سه تقریبا به طور کامل عوض می شودو این نسل ششم(f30در کد شرکت بی ام و( از سال 2012 با ما بوده است.یکسال بعد از این جریان،335i xdrive عرضه شد واز تست بزرگ سواری های لوکس اسپورت  سال2013/2014 در مقابل Audi S4   ،cadillac ATS4  ،lexus IS350 AWDو یکVolvo S60 T6 AWD –R سربلند بیرون آمد.

پس ازآن،سیستم iDrive جهانی آن ،هم اکنون در نسل پنجم خود،یکی از بهترین  هاست و تمامی ماشین های آن اکنون دارای توربوشارژر هستند.اولین موتور-دیزلی 328dدر زمانf30 ایجاد شد.درست مثل مدل هیبریدی(هیبرید 3 به مدل iperformance  شارژی ارتقا داده شد.)و موتور دولیتری چهار سیلندره(n20)درمدل328iمعرفی شد.با توجه به بازگشت(برای بازار آمریکا)موتور های چهار سیلندره از وقتی که نسل سوم  سری 3e36عرضه شد.چهارسال در طول مدت تولیدش،کمترین حد معمول میزان ارتقا را دریافت کرد و برای سال 2017 هم موتور توربو-چهار   دوباره با موتور(B46)جدید دولیتری  توربو چهار جایگزین شد که ابعاد داخلی متفاوت تری دارد واین جایگزینی ها باعث شد قدرت آن بالاتر برود.بطور طبیعی بیشتر تغییرات مرتبط با 330i هستند.از ما نپرسید چرا.مدل ها/موتور های  BMWدر ده سال اخیر تغییرقابل توجهی نداشتند.

 

 

فروش انبوه و اولویت های تغییر

 

 

 


 

 

 

سری 3؛بسیار مطرح شده و درطول 40سال گذشته مقایسه های فراوانی را نیز انجام داده است به این دلیل که برخلاف آن هایی که فرمول های موفق را کپی می کنند،خط تولید اسپورتBMW،بخوبی در میانه ی تولید ماشین های لوکس و ماشین های اسپرت که چندین قابلیت دارند حرکت می کند.دینامیک و بازخورد رانندگی در این ماشین بسیار بهتر شده است.اما راحتی آن دراین فرایند قربانی نشده(ماشین راحتی است)فروش این رده در سال 2007  با تعداد142490 به اوج خود سید اما نزول قابل توجهی با تعداد 90960 در سال2009 داشت.شرکت به منظور افزایش تقاضا و فروش رده ی 3،فازی را شروع کرد که در آن دینامیک های رانندگی  بر اساس نوع مدل تغییر می کردند(بر اساس آخرین شمارش 11 نوع داریم) که قیمتهایشان متغیر است که بسته به مواد ساخته شده و نوع بستن و افزایش ویژگی های استاندارد،بهبودآسایش در رانندگی(در بحث تعادل ماشین) و رسیدن به هدف بهبود مصرف سوخت در بین تمامی سری های دیگرمی باشد.بنظر می رسد که این راهبرد موثر باشد.در 2014، فروش سری های 3 درU.S، (از جمله سری 4 کوپه )به میزان 142232 برگشت اما شایعات محکمی مبنی بر پایین آوردن قیمت سری 3 وجود داشت و طولی نکشید که ماشین نهایی عرضه شد.

 

 

عملکرد وسیله نقلیه و میزان مصرف سوخت

 

 

در رده ی خود،نیروی خروجی موتور جدید330i،(248اسب بخار،258 فوت بر متر مکعب نیروی گشتاوری) در میانه ی راه است.دز پایین ترین حد،Infinit Q50 2.0t 208 اسب بخار نیرو دارد و در بالاترین حد،Alfa romeo Giulia با 280 اسب بخار انرژی وجود دارد.باور ما این است که BMW بیشتر به نرمی و راحتی ماشین توجه کرده به جای توجه به عملکرد نفس گیر ماشین چون وقتی که این موتور و سیستم هشت دنده ای اتوماتیک 8Hp50 با هم تر کیب می شوند،ترکیب واقعا مناسبی می شود که بی صداتر و نرم تراز موتور توربو چهار328iاست.بسیاری از مردم شاید این موتور کوچک توربوشارژی چهار سیلندره را به دلیل  نرمی،و کارایی برای هرکدام از E36/E46/E90که یکبار شناخته شده اند اشتباه بگیرند.همچنین سیستم تعلیق این ماشین،با نرمی، و جهش بالا و پایین دقیق که با دریچه های گازی ماشین به صورت دستی  همسان شده شناخته شده است.ما ازدم دست قرار دادن  کنسول رانندگی ماشین بسیار راضی هستیم (حالته های رانندگی:eco pro؛ راحت ،اسپورت،و اسپورت پلاس)که تغییرات قابل توجهی در رانندگی ایجاد کرده است.بعلاوه ی میان بر هایی را متخصص تکنیکی فرانک مارکوس با کمربندهای ایمنی در ماشین در نظر گرفته است و دسترسی ما را به برنامه های بیشتر ممکن کرده است.(رانندگی اسپورت؛دستی بودن تغییر دنده،و پدال ها؛).در کل با همه ی این ها،این موتور یکپارچه ترین موتور در صنعت خودرو سازی است اگرچه که قوی ترین نیست.

 

 

                                                   


                             

 

 

در ماشین با تنظیمات اسپورت،زمان قابل توجه 5.5 ثانیه ای را برای شتاب 0 تا 60مایل بر ساعت و زمان 14.2 ثانیه برای رسیدن به 98.5 مایل بر ساعت را داریم که ماشین 3537 پوندی تمام تجهیز BMW330i در رده ی توربو شارژهای دولیتری مشابه در طبقه ی خود قرار می دهد مثل مدل های:Alfa romeo giulia،Audi A4،cadillac ATS،مرسدس بنز c300 و Volvo s60t6.اگرچه 0.1 ثانیه از اخرین مدل 328i که در سال 2015 تست کردیم عقب تر بود.در ضمن هردوی این عملکردهای اخیر،در آخرین 330i که  درسال  2006با موتور 255 اسب بخارو نیروی گشتاوری 220 فوت بر متر مکعب شش گانه تست کردیم وجود داشت.در بالاترین حد رده ی این ماشین،میزان مصرف سوختBMW2017،330i توسطEPA  به میزان 23/34/27 گالن در هر مایل به ترتیب شهر/بزرگراه/ترکیبی از هردوتخمین زده شده است.

ما این اندازه گیری را با دستگاه سنجش خود درخانه به میزان 24.7/33.9/9.28 گالن بر مایل به دست آورده ایم.برچسب هایی که روی پنجره ی خودرو زدند قابل اعتماد است.

 

واکنش پدال ترمز نرم تر و تند تر از چیزی بود که ما از BMW توقع داشتیم،و توقف از سرعت 60مایل بر ساعت حدود 123 فوت مسافت لازم داشت.این آخرین حد از طیف سواری های اسپورت است.(حتی از فاصله ی سری های 3 هم،عقب تر است)بخشی از آن بخاطرتایر های تخت استاندارد است.چرخ های تابستانی این ماشین بهتر هستند.بعلاوه،پیچ گرفتن با0.88g  با زمان 26.1 ثانیه ای درزمان دور هشتگانه بنظر میرسد که هنوزجای کار داشته باشد

 

 

رانندگی در دنیای واقعی

 

 

9 تا از کارگزاران این سایت ماشین را راندند و همه ی آن ها از موتور جدید و نحوه ی رانندگی آن تحت تاثیر قرار گرفتند.یکی از آن ها گفته بود که بنظر می رسد چیزی فرای یک موتور چهار سیلندری در این ماشین کار گذاشته شده همچنین گفته است که"موتور شتاب میگرفت و شتاب می گرفت  و کار سیستم تعلیق هم بسیار خوب بود و دنده ی مناسب موقعیت را انتخاب میکرد.

درحالت رانندگی عادی صدای موتور ضعیف و کم است.اما اگر در کنار ماشین بایستید یا درون ماشین باشید و پنجره ها پایین باشد،صدای احتراق سوخت آن درست شبیه موتورهای دیزل است.با توجه به عملکرد معمول توقف/شروع موتور،احساس کردیم که عملکرد آن برای روشن کردن موتور سریع است حتی بیشتر آن هایی که مد نظرمان بود مثل 328i؛دوباره باید بگوییم که این قسمت هم از لحاظ خود در اوج قرار دارد.

 

در جریان تست این ماشین اشاره شد که سرعت سنج کامپیوتری ماشین در حالت تغییر دنده سرعت دقیق ماشین را نمایش نمی دهد.در واقع پیش بینی کاهش سرعت قبل از اینکه رخ بدهد اتفاق می افتد.این نشان دهنده ی یک تغییراساسی است که مهندسان در BMW ایجادکرده اند.اینکار تمرکز راننده را میگیرد،آن ها طرح را خراب کردند.

 


          

 

 


            

 

 

 

 

اغلب افرادی که 330i راراندند از حرکات خوب و کنترل شده ی بدنه و راحتی رانندگی آن قدردانی کردند.باوجود قرار گرفتن 51 در صد وزن ماشین در جلوی آن این ماشین کاملا یکپارچه،تخت،و محکم است.تنها یک استثنا وجود داشت و تنها یک نفر ماشین را سنگین و نامتعادل گزارش کرد خصوصا از قسمت عقبی بنظر وی  شرکت BMW باید فنر های این ماشین را سفت تر می ساخت و آن ها بخوبی تنظیم نشده اند.آن ها در حالت ضربات اضافی  ماشین به بدنه، به اطراف حرکت می کنند.

 

اگرچه تمامی آن ها اتفاق نظر داشتند که سری 3 این بار آیتم هایی را که مورد سرزنش بودند حذف کرده.سری 3 این بار هشیارتر،و تیزتز است و آماده است تا با یک رقیب روبرو شود.چیزی که قبلا خاص تلقی میشدامروزه بعنوان یک حمل و نقل معمول شناخته می شود. سیستم تعلیق ماشین بسیار خوب عمل میکند به گفته ی کسانی که این ماشین را تست کردند:"ماشین را در پیچ قرار دهید و ببینید چه خوب عمل می کند."سپس به یاد می آورید که این یک BMW است.اما تنها پس از آن است.در جریان تست این ماشین  بیشترین رضایت ما از تعادل ماشین بود که با تجهیزات و سیستم کنترلی2300 دلاری تجهیز شده است که دارای سیستم تعلیقM و ترمز های اسپورتM،بعلاوه ی تایرهای تابستانی که عملکرد خوبی هم دارند.سری های قبلی از مدل3؛چنین قابلیتی برای خاص بودن نداشتند تا تمام مدت حالت BMW را  داشته باشد.تمام نتیجه گیری های تست رانندگی ما به یک چیز رسید::این ماشین با تنظیمات و تعادل بسیار خوبی که دارد انگیزه ی راندن می دهد.زمان آن رسیده است که Ultimate Driving Machine را با این برند از میدان بیرون کنیم.

 

بخش داخلی خودرو

 

سری 3f30  در حال رشد،نه تنها به دلیل ارتقاهای دو سال اخیر؛بخوبی دارد خودش را نشان می دهد.مطمعنا در این زمینه باید حرف های مثبتی زده شود و حتی اندکی راحتی از سال 1998  که همه چیز دقیقا سرجای خودش قرار گرفته و اینکه چگونه مدیریت می شوند .البته باید اشاره کنیم که کنترل های چراغ های جلویی هیچ تغییری نکرده است.ریست کردن مسافت سنج مسافرت تنها با فشار دادن  یک دکمه در صفحه ی کنترل ها  قابل انجام است.دکمه ی فشاری بدنه هنوز در قسمت نزدیک ساق پای سمت چپ قرار دارد و دسته ترمز دستی نیز بین دو صندلی جلویی قرار دارد.سیستم هدایت آشنا و خلاق این ماشین واقعا چیز خوبی است.البته هنوز راننده های ما از فقدان تنظیم ارتفاع کمربند اظهار تاسف می کنند.البته  بنظر ما صفحه ی لمسی اصلی ماشین ،تنظیمات فرمان ماشین با رویه ی چرم، ارزان قیمت و سطح پایین در بازار فروش بنظر می رسد.همین قضیه برای ابزار اندازه گیری و قطعات داخلی ماشین و طراحی کلی نیز صدق می کند.طراحی داخلی هنوز شبیه سری 3 قدیمی است در حالی که جهان مدام تغییر می کند.حتی چوب های انتراسیت که داخل ماشین به کار رفته  متعلق به ماشین های نسل قبل است.بر اساس نظر کارشناسان:"بسیار سخت است که باور کنیم این ماشین یک نسخه ی ارتقا یافته است چون دقیقا مشابه ماشین 5 سال پیش است.ظاهر بیرونی خوب است اما از لحاظ ظاهر درونی ماشین  قدیمی کار است.

 

 

 


                

 


                

 

 

خط دید در ماشین با سقف باریک و بلندش و سریهای عقبی قابل تنظیم  بسیار خوب است.دید هم با وجود چراغ های ال ای دی جلویی و مه شکن  و دوربین های پشتی ماشین و سنسور های پارک ماشین (950دلار)بسیار خوب است(به عنوان ویژگی خاص).بنظر ما دوتا ی اخیر در رده ی ماشین های لوکس باید استاندارد باشند.با قیمت اضافی حدود 1700 دلار ماشین330i میتواند به دوربین های کناری و بالایی مانیتور برای دید کور  و هشدار انحراف مسیر،هشدار تصادف از ناحیه ی جلویی ،هشدار عابر پیاده ؛سیستم کاهش سرعت در تصادفات جلویی(ترمز خودکار)و اطلاعات محدودیت سرعت نیز نیز مجهز شود. برای کنترل فعال قابلیت روشن/خاموش خودکار پول شما حدود 1200 دلار  دیگر خوب خرج خواهد شد.علاوه بر این ها تمامی این ویژگی ها با 230 دلار در ماشین  هوندا CIVICقابل دسترسی است.

فضای جلویی و پشتی ماشین330i بسیار وسیع است اما مزیت این ماشین به همین جا ختم می شود.محل نشستن راحت چیزی است که از این خودرو انتظار می رود با فضای پا و شانه هایی که در حد رقیبان این سواری باشد.اگرچه فضای پای عقبی،با صندلی های سخت و نامنعطف  جلویی محدودشده است.راحتی صندلی ها بسته به اندا زه یا نوع بدنه متغیر است.

بالشتک های سفت خصوصا در قسمت نشستن برای تمامی افراد مناسب نیست.و در حالی که سرنشینان جلویی از تنظیم دمای دوگانه،صندلی های گرمایشی،(500دلار)و پورت تکی USB لذت میبرند،هیچ کنترل دمایی  و ولتاژ110 تایی در قسمت عقب وجود ندارد.جای دست عقبی هم در پشتی صندلی مخفی شده و وقتی به آن نیاز داشتید  میتوانید آن را بیرون بکشید.

فضای بار هم در مقایسه با دیگر ماشین های این رده بسیار جادار است.با 17 فوت مکعب،بدنه ی 330i،6.6 فوت مکعب بزرگتر از کوچکترین ها(مثلcadillac ATS)است و هنوز هم به میزان قابل توجهی  بزرگتر از میانگین 13 فوت مکعب است.صندلی های 60/40 قسمتی قابل تاشوی پشتی،فضای آزاد تری را در اختیار گذاشته است اما هیچ سنسور جادویی وجود ندارد که سقف را باز کند.

 

 

ویژگی ها وقابلیت ها

 


 

 

 

ماشین تست ما با iDrive5 استاندارد (که به خوبی ارتقا یافته)بعلاوه ی سیستم هدایتگر 1950 دلاری با صفحه ی لمسی تجهیز شده است.چیزی فرای یک صفحه نمایش با 8.8 اینچ و وضوح بالا /قابلیت تقسیم بندی صفحه ی سیستم هدایتگر با زمان بندی واقعی ترافیک(با سه سال اشتراک)همچنین قابلیت زوم در صفحه ی کنترل را نیز دارد

قابلیت فعال سازی صوتی ،خدمات آنلاین BMW،خدمات از راه دور,(شامل شناسایی ماشین دزدیده شده،باز کردن قفل از راه دور) همچنین گوشی های هوشمند نرم افزار کنترل ا زراه دور bmw را دارند(اشتراک ده ساله)و قابلیت میزبانی برنامه های دیگر BMWرا نیز دارد.درست مثل IDrive  که منوی ساده ای دارد؛و bmw خوش آمدگویی متفاوت تری نسبت به سیستم های دیگر دارد.این نتیجه ی دکمه ی از قبل تنظیم شده ای است  که با آن می توانید همه چیز را از منابع مختلط  ایستگاه های صوتی دور(مثل خانه) را در مانیتور صفحه نمایش ببینید یا حتی با فشار دادن یک کلید،صفحه نمایش خودش را خاموش کند.ما واقعا این ویژگی رادوست داشتیم.

یک پکیج 2450 دلاری دیگر شامل باز /بسته کردن و احتراق از راه دور است دارای یک سانروف شیشه ای ،قابلیت تنظیم ناحیه ی کمر برای صندلی های جلویی،چراغ های LEDجلویی،رادیوی ماهواره ایsirius XM با یکماه اشتراک می باشد.

علاوه بر چیزهایی که قبلا اشاره کردیم یک پکیج دستیار راننده ی 950 دلاری (سنسورهای پارک جلویی و عقبی و دوربین پشتی ماشین) و یک نرم افزار CarPlay  اپل 300 دلاری نیز دارد.درواقع این قابلیت های گران قیمت بزودی به قابلیت های استاندارد ماشین ها تبدیل خواهند شد.شما می توانید ببینید که چگونه ماشین ما با 6750 دلار امکانات سریعا به قیمت 46495 دلار رسیده این قیمت قابل تامل است.

 

 

زمان برای هیچکس نمی ایستد

 

 

 


 

 

 

 

جای شکی نیست که BMW330I ظاهرخوبی دارد و بسیار خوب طراحی شده و جا افتاده است.اما این ماشین حداقل در این بررسی و با این تجهیزات،بنظر می رسد که در زمان منجمد شده است و هیج خلاقیتی در آن صورت نگرفته است.به جز سیستم اتصال و سرگرمی درون ماشین، خلاقیت کمی درون ماشین صورت گرفته است درحالی که از مشتریان تقاضای پرداخت اضافه  برای امکاناتی را دارند که بعنوان قابلیت های استاندارد به طور وسیع در دسترس است مثل  دوربین پشتی یا سنسور پارک که ماشین .برای یک ماشین لوکس درست به نظر نمی رسد.

 

ماشین تستی ما؛دارای تنظیمات خود گردان (همانطور که از سری 3 انتظار میرود ) میباشد .مشکل BMW این است که هدف صنعت سواری های لوکس اسپورت عوض شده است.این حقیقت دارد که باا ادعای ماشین سواری کامل و بینقص شرکتBMW برای رقیبان داخلی و خارجی خود  موانعی ایجاد کرده است.اما در چند سال پربار اخیر؛Alfa rome،Audi؛cadillac،jaguar و مرسدس بنز ماشین های بهتری از BMW2017 تولید کرده اند.

 

اگرچه روی کاغذ ممکن است درست باشد اما تمام این هایی که لیست شد، وسائل بسیار مشابه از لحاظ عملکردی ،مصرف سوخت،و شماره ها یی که حتی 330i ندارد ایجاد می کنند.از آن جا که BMW  یکبار برای توانایی برقراری ارتباط آزاد  با ماشین در جاده شناخته شده بود،حالا به نظرمیرسد که شرکت  به قدرت موتور و جدید بودن مدل و امکانات بمنظور جلب رضایت مردم در همه ی زمان ها تمرکز کرده است.خب البته نه همه ی مردم –تنها آن هایی که سری 3 از نسل های قبلی را نرانده اند.-.اما مردم علاقه مندان به رانندگی هستند که برایشان کیفیت جنس بسیار اهمیت دارد  و جز مشتریان برند باز برای یک ماشین روزمره نیستند.پارک کردن سری جدید3 BMW در مسیر خیابان شاید به همسایگانتان این علامت را بدهد که شما یکی از طرفداران آن هستید. اما علاقه مندان واقعی میدانند که این تنها یک شعار است.

 

 

 

 

قیمت پایه

 

$39,745

قیمت ماشین تست شده

 

$46,495

 

ظاهر ماشین

 

Front-engine, RWD, 5-pass, 4-door sedan

 

موتور

 

2.0L/248-hp/258-lb-ft turbo DOHC 16-valve I-4

 

سیستم تعلیق

 

8-speed automatic

 

وزن خالص

 

3,537 lb (51/49%)

 

اندازه ی چرخ

 

110.6 in

 

طول*عرض*ارتفاع

 

182.8 x 71.3 x 56.3 in

 

تا 60مایل بر ساعت

 

5.5 sec

ربع مایل

 

14.2 sec @ 98.5 mph

 

ترمز از 60مایل بر ساعت تا 0

 

123 ft

 

شتاب جانبی

 

0.88 g (avg)

 

سرعت رسیدن به دنده ی هشتم

26.1 sec @ 0.71 g (avg)

 

گالن بر مایل واقعی(شهر/بزرگراه/ترکیبی)

 

24.7/33.9/28.1 mpg

 

مصرف سوخت EPAشهر/بزرگراه ترکیبی

 

23/34/27 mpg

 

انرژی منفی.، شهر / بزرگراه

 

147/99 kW-hrs/100 miles

 

انتشار گاز CO2،

 

0.72 lb/mile

 

 

 

خودرو های بی ام و موجود در ایران را اینجا و اینجا و اینجا ببینید

 

منبع : motortrend.com

 

اختصاصی مطلبک

 

 

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها