matlabak.ir

کد خبر: ۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ - 12 June 2017
وزن گیری و افزایش سریع وزن کودکان ... چند ماده غذایی برای افزایش وزن در نوزادان و چاق شدن کودکان

افزایش فوری وزن کودک | چاق شدن کودک

 

 


 

یک از نگرانی والدین تغذیه کودک و کمبود وزن کودک است . البته نباید مادران به حرفهای دیگران درباره وزن و جثه کودکشان حساسیت نشان دهند و تنها نظر پزشک متخصص را مد نظر قرار دهند . اگر پزشک معتقد است که کودک کمبود وزن دارد آن وقت باید دست به کار شد . با رعایت کردن این نکات علاوه بر افزایش وزن کودک به رشد کافی کودک کمک خواهید کرد.

 

- ماست یک ماده غذایی سالم برای کودکان، به خصوص کودکانی است که شیر زیادی نمی‌خورند و می‌تواند منبع خوب کلسیم نیز باشد. ممکن است فکر کنید کودکان از خوردن ماست لذت می‌برند؛ چون آن را به خوبی می‌خورند؛ اما اگر از ماست با شکر افزوده و بدون هیچ‌گونه پروبیوتیکی استفاده شود، متأسفانه برخی از خواص غذایی ماست از دست خواهد رفت. بهتر است به کودک خود ماست طبیعی بدهید؛ چون کم چرب و بدون هرگونه قند افزودنی است. ممکن است شما به دنبال ماستی با پروبیوتیک‌های افزوده باشید؛ اما تمامی تحقیقات صورت گرفته بر مفید بودن آن‌ها اتفاق نظر ندارند.

 

- سعی کنید کودک خود را از سنین کم با انواع سبزیجات آشنا کرده و انتخاب‌های بسیاری را به او نشان دهید. با خوردن سبزیجات به صورت دسته‌جمعی، نمونه خوبی برای او باشید و وعده‌های غذایی بسیار کوچکی از سبزیجات را حتی اگر کودک آن‌ها را نمی‌خورد، آماده کنید و در بشقاب او بگذارید. اگر به این کار ادامه دهید، کودکان بالاخره آن‌ها را خواهند خورد.

 

- پروتئین برای رشد کودک ضروری است و مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین در تغذیه کودک توصیه می‌شود. حتی الامکان مقداری گوشت (مانند گوشت مرغ ، ماهی گوسفند و...) باید به غذای کودک اضافه شود.

 

- اضافه کردن نخود لوبیا و عدس که کاملا پخته و له شده باشند بعد از سن ۹ ماهگی برای تامین پروتئین مورد نیاز کودک توصیه می‌شود. افزودن تخم مرغ به غذای کودک نیز پروتئین غذای کودک را بیشتر می‌کند. مثلا برای کودکان بالای یکسال می‌توان تخم مرغ آبپز را داخل پوره سیب زمینی و یا سوپ کودک بعد از طبخ رنده شود.

 

برای کودکانی که به علت کم غذایی، خوب وزن نمی‌‌گیرند می‌توان با اضافه کردن مواد زیر به غذای آنان، کالری و مواد مغذی غذا را افزایش داد.

 

* مخلوط آرد و شیر و کره یا روغن زیتون .

 

* آرد غلات یا حبوبات.

 

* غلات یا حبوبات جوانه زده.

 

* بادام، پسته، گردو، فندق (کوبیده یا آسیاب شده). کنجد.

 

* خامه، شیر، ماست،

 

* پنیر و زرده تخم ‌مرغ

 

گزارش تصویری
آخرین ویدیوها
حاشیه ها