matlabak.ir

ورزش کردن باعث لاغری شان نمی شود بلکه برعکس، باعث افزایش اشتها و احساس گرسنگی می شود. سعی کنید در حین پیاده روی از تنقلات پرچرب و خوراکی های شکری و مواد خوراکی پر کالری استفاده کنید. با استفاده از این دو معجون شگفت انگیز خانگی می توانید به چاق شدن و افزایش وزن خود کمک زیادی کنید.
محققان دانشگاه واشنگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشر شده شامل بیش از ۳۴ هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و تأثیر آن بر وزن کودکان را مورد بررسی قرار دادند.یافته‌ها نشان داد کودکان زیر ۶ سال که روزی یک وعده آبمیوه می‌نوشند دچار اضافه وزن کمی می‌شوند که البته به لحاظ بالینی چشمگیر نیست. به گفته محققان، کودکان ۷ تا ۱۸ سال هم که در روز یک وعده آبمیوه می‌نوشیدند، شاهد هیچ نوع اضافه وزنی نبودند.همچنین محققان توضیح می‌دهند آب پرتقال دارای شاخص گلوکزی کمتری بوده و با اضافه وزن کمتر مرتبط است. از طرفی کودکان سنین پایین بیشتر طرفدار آب سیب و کودکان سنین بالاتر بیشتر طرفدار آب پرتقال هستند.محققان تأکید می‌کنند این گزارش مبتنی بر مصرف آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی بوده و ارتباطی با نوشیدنی‌های با طعم میوه یا نوشابه‌های میوه‌ای ندارد.محققان مصرف ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر آبمیوه طبیعی در روز برای کودکان ۶ سال و پایین‌تر و ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر برای بچه‌های ۷ تا ۱۸ سال را توصیه می‌کنند.
با استفاده از دمنوش برگ بو و دارچین می توانید به کاهش وزن فوری برسید این دمنوش یکی از پر کاربردی ترین دمنوش های لاغری در جهان معرفی شده است.
مواد مورد نیاز : * جینسینگ قرمز : 50 گرم* مغز پسته : 50 گرم* مغز فندق : 50 گرم* کنجد : 50 گرم* پودر جوانه گندم : 100 گرم* پودر جوانه جو : 100 گرم* مغز بادام درختی : 100 گرم* پودر مالت جو : 100 گرم* آرد نخودچی : 100 گرم* انجیر خشک : 100 گرم* نبات : 2 کیلو گرم* مغز بادام هندی : 100 گرم* مغز بادام زمینی : 50 گرم* نشاسته : 2 کلیو گرم. دستور تهیه : تمام مواد بالا را بکوبید تا کاملا نرم شوند ( آسیاب کنید ) و هر با موقع استفاده 2 قاشق غذا خوری از این پودر را با یک لیوان آب سرد ترکیب کنید و در طرفی مناسب ریخته و سپس روی حرارات قرار بدهید و به طور مرتب هم بزنید و تا به شکل فرنی در آید .این فرنی را باید باید هر روز به همرا صبحانه یا قبل ار صبحانه میل کنید و عصرها هم میل کنید.
معجون لاغری فوری سیب، خیار و زنجبیل ...
۵ مورد از گیاهان دارویی برتر را معرفی کنیم که قادرند به طور طبیعی چربی‌های شکمی شما را از بین ببرند. هودیا گوردونی : این گیاه که قبلا توسط شکارچیان نواحی افریقا مورد استفاده قرار می گرفت ، می‌تواند به کاهش گرسنگی کمک کند.دامیانا : این گیاه در کاهش وزن نیز موثر است. شاید این موضوع به خاطر تاثیری است که دامیانا بر روی سیستم گوارش بدن دارد. با اینحال مطالعات انجام شده نشان داده است زمانی که این گیاه با سایر گیاهان همراه می‌شود، می‌تواند تخلیه روده را به تعویق بیندازد و احساس سیری را در فرد ایجاد کند.گیمنما : این گیاه جذب قند را مسدود می‌سازد و هوس افراد برای خوردن مواد شیرین را متوقف می‌کند. همین امر موجب کاهش وزن در افراد می‌شود.کلپ: این گیاه علاوه بر اینکه به کاهش وزن کمک می‌کند، می تواند عملکرد غده تیروئید را نیز تنظیم نماید.دانه قهوه سبز: خاصیت لاغرکنندگی قهوه سبز به خاطر کافئین موجود در آن نیست. مواد طبیعی که در دانه قهوه سبز یافت می‌شود کلروژنیک نام دارد که می‌تواند جذب چربی را افزایش دهد و افزایش وزن را متوقف سازد.نکته کلیدی برای کاهش وزن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی است. گیاهان نیز می توانند به کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم به شما کمک کنند. داروهای کاهش دهنده وزن حاوی مواد شیمیایی ناشناخته ای هستند که می‌توانند برای بدن مضر باشند. در این میان، گیاهان طبیعی چنین مواد مضری را ندارند و می‌توانند در فرآیند کاهش وزن به شما کمک کنند.
پزشکان ممکن است داروهایی تجویز کنند که به بهبود اشتها کمک خواهند کرد. آنها شامل برخی داروهای ضد افسردگی، داروهای استروئیدی هستند.این داروها می توانند کمک کنند اما شما باید برای فهمیدن آنکه چه چیزی برای شما بهترین است، با پزشکتان مشورت کنید. محصولات طبیعی متعددی وجود دارند که ادعا می کنند محرک اشتها هستند اما به نظر نمی رسد که آنها هیچ مدرکی برای پشتیبانی از آن ادعاها داشته باشند. با این حال در صورتی که کمبود زینک داشته باشید، ممکن است مکمل های زینک بتوانند به شما کمک کنند. باز هم تکرار می کنیم که در این مورد باید با پزشکتان مشورت نمایید. نکاتی که به شما کمک خواهند کرد وزن اضافه کنید: ۱- مواد غذایی سالم افزایش دهنده وزن، خریداری کنید.۲- در صبحانه، یک تکه اضافی نان تست غلات کامل با کره بادام زمینی بخورید.۳- به املت تان، پنیر بیشتری اضافه کنید و از یک تخم مرغ اضافه استفاده نمایید.۴- یک سیب برش دهید و با کره آجیلی، سرو کنید.۵- به سبزیجات سبز، سس پنیر اضافه کنید.۶- به ماست تان، آجیل خرد شده، جو دوسر، میوه و عسل اضافه کنید.۷- روی سیب زمینی هایتان، خامه ترش بریزید.۸- برای یک میان وعده راحت، trail mix با خودتان داشته باشید.۹- شما می توانید با پروتئین بارها، مصرف پروتئین و کالری ها را افزایش دهید.۱۰- سهم های بزرگتری از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت شیرین بخورید.۱۱- شیر کامل و آب سبزی یا میوه ۱۰۰% بخورید.۱۲- به جای سوپ های شفاف، سوپ های کرم زده را انتخاب کنید.
صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که متأسفانه مورد غفلت قرار می‌گیرد. این وعده غذایی بخش عمده‌ای از انرژی و مواد مغذی موردنیاز بدن بویژه کلسیم و ویتامین‌های گروه B را تأمین می‌کند.این متخصص تغذیه با بیان اینکه مواد مغذی‌ای که با نخوردن وعده صبحانه از دست می‌رود قابل جبران نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند، عملکرد جسمی، ذهنی، روانی و خلق و خوی بهتری دارند.این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه خوردن وعده صبحانه یادگیری، قدرت خلافیت و ابتکار را افزایش می‌دهد، یادآور شد: خوردن وعده صبحانه انرژی موردنیاز مغز را تأمین کرده و این مهم باعث افزایش هوشیاری، قدرت توجه، تمرکز و درک می‌شود.افرادی که صبحانه می‌خورند سوخت و ساز بدن آنها بهتر رخ می‌دهد و این مهم باعث ترشح انسولین خواهد شد. افرادی که به وعده صبحانه توجه می‌کنند، وضعیت جسمانی آنها در حد ایده‌آل بوده و وزن‌شان نیز در محدوده طبیعی قرار دارد. صبحانه نخوردن باعث بیشتر خوردن وعده ناهار و ریزه‌خواری می‌شود و این عاملی برای چاقی محسوب می‌شود.
مصرف فلفل قرمز و اضافه نمودن آن به غذاهای مصرفی یکی از شیوه های مفید برای چربی سوزی و کاهش وزن محسوب می شود.تحقیقات نشان داده است این ماده غذایی سبب کاهش اشتهای شما شده و در نتیجه از پرخوری شما جلوگیری خواهد نمود.این ماده غذایی حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین می باشد که این ترکیب در روند کاهش وزن و ثبات وزن موثر است.کاپسایسین موجود در فلفل قرمز سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده.و چربی های سفید و قهوه ای را می سوزاند.مصرف روزانه دو عددد فلفل قرمز در هر وعده غذایی به همراه پیروی از یک برنامه غذایی مناسب سبب افزایش متابولیسم ،چربی سوزی و کاهش وزنتان می شود.مصرف مداوم فلفل قرمز علاوه بر کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب از گرفتگی عروق و رگ ها جلوگیری کرده و از ابتلا به بیماری تصلب شرائین جلوگیری می کند. ترکیب کاپسایسین موجود در فلفل قرمز از لخته شدن خون درون رگ ها جلوگیری کرده و ضد آمبولی می باشد.فلفل قرمز ماده ای ضد سرطان است اما در صورت زیاده روی همانند شمشیری دولبه عمل کرده و خود باعث بروز سرطان هایی نظیر پزوستات و معده می شود
در این ایام که مصرف شیرینی و آجیل مرسوم است باید مواظب اضافه وزن و چاقی بود. به همین دلیل بهتر است در وعده های غذایی مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج ، ماکارونی، غذاهای چرب و سرخ شده و پر روغن کمتر و سالاد و سبزی بیشتر مصرف شود. باید هنگام خرید این تنقلات به نکاتی توجه کرد. هنگام خرید آجیل باید دقت کرد که مغز دانه ها نباید آفت زدگی داشته باشد. با توجه به درصد بالای روغن در این مواد ، نباید طعم تند پیدا کرده باشد در غیر این صورت این امر نشانه فساد روغن است. آجیل ها نباید دارای رنگ غیرطبیعی باشد، چرا که برخی از افراد سودجو به هنگام بودادن برخی از مغزها از رنگ های غیرمجاز صنعتی و یا شیمیایی استفاده می کنند که مصرف این رنگ ها سرطان زا است. سعی کنید از شیرینی های کوچک، کم شیرین و بدون رنگ های مصنوعی و شیمیایی خریداری نمایند. اندازه میوه نقشی در میزان مواد مغذی آن ندارد بلکه حمل و نقل، نگهداری و شیوه مصرف میوه می‌تواند باعث کاهش انواع ویتامین‌ها خصوصا ویتامین C شود.درصورت نبود زمان کافی برای پخت و پز غذا در ایام عید به جهت دید و بازدیدهای زیاد و مصرف آجیل و شیرینی و میوه در طی روز سعی کنید وعده ناهار و شام بسیار سبک مانند استفاده از نان و پنیر وسبزی، نان و پنیر و خیارو گوجه فرنگی، فرنی، سوپ های ساده و... استفاده کنید و از مصرف غذاهای آماده و پرچرب و فست فودها خودداری نمائید. بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید.در این ایام به دلیل اینکه افراد بیشتر زمان خود صرف دید و بازدید اقوام و دوستان می‌کنند، به طور معمول کمتر آب مصرف می‌نمایند. کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت ما ایجاد کند از جمله آن که موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن شود.بنابراین به میزان مصرف اب در این توجه کنید.افراد دیابتی باید از مصرف شیرینی جات خودداری کنند و افراد دچار چربی خون بالا باید از مصرف زیاد شیرینی جات و آجیل پرهیز کنند.افراد دیابتی باید از مصرف شیرینی جات خودداری کنند و افراد دچار چربی خون بالا باید از مصرف زیاد شیرینی جات و آجیل پرهیز کنند.
آخرین ویدیوها
حاشیه ها