جمعه | ۲۷ | مرداد | ۹۶ |

   مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra ,کدام خودرو برای خرید مناسب تر است؟

   مطلبک های مشابه :

معرفی ارزان ترین خودرو های شاسی بلند بازار ایران در سال 96+ قیمت / بخش اول هیوندای سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۷ ,خودرویی محبوب در بازار ایران ورود خودرو هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ به ایران و بررسی آن حجت الاسلام رئیسی: با «سایه جنگ»هم تجارت می‌کنند/ آیامشکل اول کشور واقعا کنسرت است ؟ نسل جدید هیوندای توسان از نگاه رسانه های غربی رونمایی هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ در نمایشگاه تورنتو+عکس بررسی هیوندای Sonata LF هیبریدی مدل ۲۰۱۷ بررسی هیوندای i20 + قیمت و تصاویر به این 4 دلیل نیسان ایکس تریل گزینه خوبی برای خرید نیست! برای خرید محصولات نیسان برای نوروز ۹۶ ازتخفیف ۱۵میلیونی بهره مند شوید

   نظر بینندگان :انتشار یافته : 0    در صف انتشار : 0

  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

  نام: ایمیل:

نظر :

کد امنیتی را در کادر بنویسید.

  •    مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra ,کدام خودرو برای خرید مناسب تر است؟

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra ,کدام خودرو برای خرید مناسب تر است؟

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

از اولین خودرو نیسان با نام ماکسیما در ایران نزدیک به ۱۷ سال گذشته است سال ۱۳۷۹ بود که قرار داد تولید ماکسیما توسط پارس خودرو با کمپانی مادر منعقد شد و یکسال بعد یعنی اسفندماه سال ۱۳۸۰ تولید این خودرو آغاز شد.

 

اواخر دهه هفتاد دلیل نبود خودرویی لوکس در کشور استقبال مناسبی از نیسان ماکسیما صورت گرفت و توانست به خوبی در دل مشتریان جا باز کند، البته نباید از بزرگی ابعاد،آپشن های متعدد نسبت به آن زمان، پرستیژ بالا، شتابگیری ایده آل و دیگر ویژگی های ماکسیما چشم پوشی کرد، که همگی باعث موفقیت این خودرو متفاوت و گران قیمت در بازار بسته و کم تنوع آن سال های کشورمان شدند.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

طی این سالها خودرو های دیگری از این برند ژاپنی از جمله نیسان تیانا، مورانو، قشقایی و …. وارد کشور شد که عموما به دلیل شرایط بد پارس خودرو، استقبال چندانی از آن ها صورت نگرفت.

 

بعد از برجام با توجه به ذهنیت مثبتی که از ماکسیما و این برند ژاپنی در ذهن ایرانی ها بود شرکت جهان نوین آریا تصمیم گرفت با عرضه ی مدل جوک و احداث نمایندگی های متعدد در سطح شهرهای بزرگ و گسترش دادن آن موفقیت ماکسیما را تکرار کند.

 

کمپانی جهان نوین آریا پس از عرضه ی موفق نیسان جوک که با سبک طراحی بدیع خود تقریبا در بازار کشور رقیب مستقیمی ندارد، تصمیم به عرضه ی نیسان ایکس تریل گرفت تا سرانجام شاسی بلند خوش استیل نیسان که رقبای قدرتمندی را در سطح جهان دارد در بازار کشور نیز عرضه شود.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

آن طرف ماجرا هیوندای سانتافه قرار دارد که با گذشته ای درخشان و خدمات نسبتا مناسب شرکت وارد کننده مقابل نیسان ایکس تریل قرار می گیرد.

 

تا کنون دو نسل از هیوندای سانتافه که هرکدام از آن ها فیس لیفت هم شده اند به کشور راه یافته اند که نسل جدید این اتاق عنوان پرفروش ترین خودروی وارداتی را با خود به همراه دارد.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

با توجه به آمار خوب هیوندای سانتافه نیسان ایکس تریل رقابت سختی را برای ماندن در بازار و البته فروش مناسب پیش رو دارد.

 

یکی از دوستان که به خرید نیسان ایکس تریل اقدام کرده بود با تماس تلفنی ما را مطلع کرد که نیسان ایکس تریل به دستش رسیده از آن طرف هم به دلیل پرفروش بودن هیوندای سانتافه تقریبا مشکل خاصی برای پیدا کردن یکی از آن ها، نداشتیم لذا تصمیم گرفتیم تا ببینیم در این جنگ بلند قامت ها، ژاپن پیروز ماجراست یا کره جنوبی؟

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

نسل سوم نیسان ایکس تریل در سال ۲۰۱۳ وارد بازارهای جهانی شد و هم اکنون این اتاق وارد بازار کشور می شود که مطابق با خودروهای عرضه شده در سایر بازار های جهان است.

 

جلوپنجره ای V شکل که در اکثر محصولات جدید نیسان دیده می شود، نشان این کمپانی را درون قلب خود جای داده است، چراغ های اصلی متصل به جلو پنجره با دارا بودن چراغ های روشنایی در روز،به روز و گیرا به نظر می رسد.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

روی سپر چراغ های هالوژن گرد که دور آن ها با کروم تزئین شده اند به زیبایی نمای جلو کمک می کنند، ورودی هوایی پایین تر از سپر دیده می شود که وظیفه ی خنک کاری موتور را برعهده دارد، در انتهای این قسمت نیز خطی افقی کروم دیده می شود تا خودرو را لوکس تر جلوه دهد.

 

نمای جانبی خودرو ساده طراحی شده است و غیر از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی باید به نوار کرومی حاشیه پنجره ها، دستگیره در های کروم کاری شده و پوسته شفاف چراغ عقب اشاره کرد که احساسی از لوکس بودن را در عین اسپرت بودن به مخاطب القا می کند.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

نمای عقب خودرو شباهت زیادی به اولین نسل لکسوس RX هایی دارد که وارد کشور شد،چراغ های اصلی با فرمی خاص به شیشه ی عقب متصل شده اند.

 

چراغ ترمز سوم نیز اسپویلر جای گرفته است. پایین تر از شیشه ی عقب نشان نیسان و پایین تر از آن پس از عبور خطی کرومی جای پلاک قرار دارد. قسمت زیرین سپر با دارا بودن سه چراغ شبرنگ طراحی این قسمت را تکمیل کرده است.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

به طور کلی طراحی این محصول نیسان نمره ی قبولی را دریافت می کند اما با توجه به عرضه نسل فعلی اکستریل در سال ۲۰۱۳ می توان گفت که طراحی کلی بدنه تا حدی از طرح های مُد روز و جدید فاصله گرفته است.

 

هیوندای سانتافه با چهره ای آشنا که بارها آن را در سطح شهر مشاهده کرده ایم نمایی زیبا دارد که باید موفقیتش را مدیون همین جذابیت دانست، مضاف بر اینکه این اتاق دستخوش تغییراتی مختصر در سال ۲۰۱۶ شد که دلرباتر از این اتاق جلوه می کند.

 

با توجه به موفقیت سانتافه هیوندای تصمیم گرفت نسل جدید توسان را نیز علی الخصوص در نمای جلو مشابه سانتافه طرح ریزی کند.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

از آن جایی که بارها به بررسی نمای ظاهری هیوندای سانتافه پرداخته شده از انجام آن در این مقاله پرهیز می کنیم، اما در یک نگاه کلی بزرگی ابعاد سانتافه کاملا محسوس است اما اکستریل ممکن است کمی جمع و جور تر به نظر برسد که در واقع اینطور نیست و هر دو خودرو ابعادی نزدیک به یکدیگر دارند.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

لازم به ذکر است اتاق فیس لیفت شده ی هیوندای سانتافه به روزتر از اتاقی است که در روز تست به ما پیوست و در جزییات چراغ ها و سپر ها تفاوت هایی با نمونه های قبل از فیس لیفت دارد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

در کابین نیسان ایکس تریل، تلفیق رنگ مشکی و خاکستری در تزئین کابین بسیار ساده به نظر می رسد،فرمان خوش دست کلیدهایی را برای تنظیمات سیستم صوتی،کروز کنترل و قطع و وصل کردن تلفن همراه روی خود دارد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

جلو داشبورد از دریچه های تهویه مطبوع آغاز و پس از عبور از صفحه ی LCD و تنظیمات سیستم صوتی و تنظیمات تهویه مطبوع دو ناحیه ای، خروجی های برقی را برای شارژ کردن گوشی تلفن به همراه دارد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

صندلی های جلو با بهره بردن از گرم کن صندلی می توانند در روزهای سرد زمستان پذیرای شما باشند، مضاف بر اینکه صندلی ها نرم و راحت بوده و در سفرهای طولانی شما را آزار نخواهند داد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

حال نوبت به سانتافه می رسد، نمای داخلی با شباهت به سایر محصولات هیوندای باعث می شوند خیلی زود با آن خو گرفته و دسترسی به ادوات کابین برای شما سهل شود، فرمان خوش دست با دارا بودن تنظیمات سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن کمترین حواس را از راننده پرت می کند.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

استفاده از رنگ مشکی در تمام کابین از جذابیت این قسمت کاسته است و به شدت ساده به نظر می رسد،مضاف بر اینکه به طور کلی کیفیت کابین نیسان ایکس تریل بهتر از هیوندای سانتافه به نظر می رسد و احساسی از لوکس بودن و دوام ژاپنی را به سرنشینان منتقل می کند.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی هیوندای سانتافه را می توان یکی از کامل ترین خودروها در این مقوله نامگذاری کرد که بعضا موجب سردرگمی مشتری نیز می شود.

 

برای مثال برخی از مدل های هیوندای سانتافه دارای سیستم پارک اتوماتیک و دوربین ۳۶۰ درجه هستند که متاسفانه دیده شده برخی از این تجهیزات در کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی داخل کشور با بی کیفیت ترین حالت روی خودرو نصب شده اند.

 

اما ایکستریل خوشبختانه به چنین وضعیتی دچار نشده است و تنها با یک سطح تجهیزات توسط جهان نوین تحویل مشتریان می شود که تجهیزاتی از قبیل سانروف، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، صندوق عقب برقی و …..را شامل می شود اما پارک خودکار را در بر نمی گیرد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

پشت فرمان

 

به دلیل جدیدتر بودن نیسان ایکس تریل از این خودرو شروع به بررسی فنی می کنیم پس از روشن کردن خودرو از طریق دکمه ی استارت،استاپ گیربکس را روی حالت درایو قرار داده و پس از خواباندن ترمز دستی برقی شروع به حرکت می کنیم.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

نیسان ایکس تریل از موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با حجم دقیق ۲۴۸۸ سی سی بهره می برد که قادر خواهد بود حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند، شتاب صفر تا صد این خودرو طبق اعلام کمپانی ۱۰٫۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

گیربکس این خودرو مشابه اکثر محصولات نیسان از گونه ضریب متغییر پیوسته CVT-Xtronic است که عملکرد ایکس تریل را از نظر توانایی های شتاب گیری و کاهش مصرف سوخت بهبود بخشیده است، از این رو مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

 

لازم به ذکر است نیسان ایکس تریل با موتور ۲ لیتری و جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی نیز در بازارهای جهانی عرضه می شود که به دلیل مشخصات فنی نه چندان جذاب برای ورود به ایران مناسب ارزیابی نشده است.

 

در مسیر شهری، عملکرد و کشش نسبتا مناسبی را از این خودرو شاهد بودیم، البته برای عملکرد بهتر می توانید گیربکس را روی حالت دستی قرار داده و خود اقدام به تعویض دنده کنید.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

شتابگیری در مرتبه ای بالاتر از هیوندای سانتافه (که به کندی معروف است) و پایین تر از تویوتا راو ۴ به نظر می رسد، بنابراین می توان عملکرد دینامیکی اکستریل را نه چندان هیجان انگیز اما قابل قبول توصیف کرد.

 

ضربات به کابین با توجه به شاسی بلند بودن خودرو کم بوده و آسایش در اتاق حاکم است، دید اطراف به لطف آینه های بزرگ و هشدار نقطه ی کور مطلوب می باشد، مضاف بر اینکه هشدار حرکت بین خطوط از مواردی است که در این خودرو استفاده شده است،دوربین ۳۶۰ درجه نیز با نمایش روی صفحه ی LCD می تواند کمک کننده ی راننده در هنگام پارک باشد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

برای حرکت در سربالایی شاهد ضعف در عملکرد گیربکس و عدم حرکت سریع از خودرو هستیم که با قرار دادن گیربکس روی حالت دستی مقداری از این ضعف کاسته می شود اما باز هم در حرکت های خودرو کندی و تنبلی محسوس بود.

 

کلیدی دوار پایین تر از دسته دنده وجود دارد که برای رانندگی در شرایط بیراهه در نظر گرفته شده است، البته نباید توقع چندانی از این شاسی بلند داشته باشیم و آن را با خودروهایی در این کلاس که مختص آفرود هستند قیاس کنیم.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

از نظر ایمنی نیز با توجه به دارا بودن ۶ کیسه ی هوا، سیستم های ترمز ABD ،EBD و دارا بودن ESP و ….  می توان نمره ی قبولی را به نیسان ایکس تریل داد، چنان که در هنگام ترمزگیری هیچگونه کم و کسری را از این خودرو شاهد نبودیم و خودرو کاملا مطمئن و با ثبات متوقف می شود.

 

فضای صندوق بار نیز که از موارد مهم در اینگونه خودروهاست مناسب بوده و برای سفرهای خارج از شهری می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

اما به سراغ هیوندای سانتافه می رویم قوای فنی سانتافه از موتوری ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر با حجم دقیق موتور ۲۳۵۹ بهره می برد که قادر خواهد بود حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید کند و شتاب صفر تا صد رسمی هیوندای سانتافه در حدود ۱۰٫۹ ثانیه اعلام شده است.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

پس از سوار شدن روی صندلی راننده و تعویض گیربکس و قرار دادن آن روی حالت درایو شروع به حرکت می کنیم، تنبل بودن پیشرانه با توجه به وزن ۱۶۴۰ کیلوگرمی خودرو کاملا محسوس است و صحبت هایی که همواره راجع به کند بودن هیوندای سانتافه شنیده بودم رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرد.

 

البته مشابه نیسان می توانید گیربکس را روی حالت دستی قرار داده و برای شتابگیری بهتر خود اقدام به تعویض دنده ها کنید،ولی خیلی بعید است هنگامی که خودرویتان از گیربکس اتوماتیک برخوردار است، زحمت تعویض دنده را به خود بدهید.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

از نظر ابعاد کلی بدنه با توجه به طول ۴۷۴۶،عرض ۱۸۹۰ و ارتفاع ۱۷۲۵ میلیمتری هیوندای سانتافه در مقابل طول ۴۶۴۰، عرض ۱۸۲۰ و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متری نیسان ایکس تریل همان طور که مشخص است هیوندای سانتافه فضای بیشتری برای راننده و سایر سرنشینان در نظر گرفته شده است اما از نظر دید اطراف هیوندای سانتافه هیچگونه کم و کسری در مقابل نیسان ندارد.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

در یک جمع بندی کلی در خصوص این دو خودرو نیسان ایکس تریل از طراحی اسپرت تری نمای خارجی برخوردار است، کابین از نظر زیبایی شناختی تقریبا در یک مرتبه قرار دارند اما کیفیت کابین نیسان بهتر از هیوندای سانتافه می باشد.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra


 

 

در خصوص سواری، هندلینگ و شتابگیری انتخاب بهتر نیسان ایکس تریل می باشد هرچند باز هم کند عمل می کند اما در مقام مقایسه با سانتافه عملکرد بهتری دارد. اما قابلیت های ترمزگیری دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر احساس می شود.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

از نظر گستردگی آپشن سانتافه شرایط مشخصی ندارد اما ممکن است در بازار سانتافه هایی را پیدا کنید که با آپشن هایی متنوع انواع نیازهای شما را پاسخگو باشد و شامل انواع رادار و سیستم پارک خودرو نیز بشوند.

 

اما از نظر فضاسازی کابین و راحتی صندلی ها، ایکس تریل نمره ی بالاتری نسبت بهسانتافه کسب می کنند و به خصوص در فضای عقب، احساسی نزدیک به یک سدان سایز بزرگ خانوادگی را به سرنشینان هدیه می دهد.

 

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

علاوه بر هیوندای سانتافه از رقبای دیگر ایکس تریل،کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر می توان نام برد، البته با توجه به قیمت عرضه شده ی ایکس تریل می توان تویوتا rav4 و هوندا CR-V را نیز با آن مقایسه کرد، اما از نظر کلاس خودرویی این دو در کلاس کوچکتری نسبت به ایکس تریل قرار دارند و در بعضی مقایسه ها هم رده هیوندای توسان قلمداد می شوند.

 

 

 

مقایسه دو خودرو لوکس هیوندای سانتافه با نیسان xterra

 

 

 

هم اکنون نیسان ایکس تریل در محدوده ی قیمت ۲۴۸ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می شود و هیوندای سانتافه در مدل صفر کیلومتر ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در محدوده ی قیمت ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

 

اما شرکت جهان نوین آریا که واردات نیسان را بر عهده دارد، شرایط تخفیف ۱۵ میلیون تومانی خرید نقدی و امکان خرید اقساطی با وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون کارمزد را برای ایکس تریل در نظر گرفته است و به همین جهت می توان گفت که قیمت و شرایط فروش ایکس تریل نسبت به سانتافه های موجود در بازار مناسب تر و راحت تر است.

 

 

منبع : 30tyit.ir

  •    نظر بینندگان :
    انتشار یافته : 0    در صف انتشار : 0

  نام:
ایمیل:

نظر :



  •    مطلبک های مشابه
معرفی ارزان ترین خودرو های شاسی بلند بازار ایران در سال 96+ قیمت / بخش اول هیوندای سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۷ ,خودرویی محبوب در بازار ایران ورود خودرو هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ به ایران و بررسی آن حجت الاسلام رئیسی: با «سایه جنگ»هم تجارت می‌کنند/ آیامشکل اول کشور واقعا کنسرت است ؟ نسل جدید هیوندای توسان از نگاه رسانه های غربی رونمایی هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ در نمایشگاه تورنتو+عکس بررسی هیوندای Sonata LF هیبریدی مدل ۲۰۱۷ بررسی هیوندای i20 + قیمت و تصاویر به این 4 دلیل نیسان ایکس تریل گزینه خوبی برای خرید نیست! برای خرید محصولات نیسان برای نوروز ۹۶ ازتخفیف ۱۵میلیونی بهره مند شوید